AktuelPDR BLOG YAZILARI İÇİN TIKLAYINIZ (ANASAYFA)



[Yorum Yapılan Son Konular]



'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği

  • 17 Yanıt
  • 14931 Gösterim
*

Çevrimdışı egeli

  • *****
  • 170
'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« : Kasım 05, 2012, 16:25:24 ÖS »
Arkadaşlar önümüzdeki hafta 2. sınıfların 4. etkinliğini rehber öğretmenin yapması gerekiyor.
Etkinliğin adı Kişisel sınırları korumanın önemi.Bub etkinlik için ek kaynak yada uygulamada verebileceğiniz püf noktaları nelerdir?



« Son Düzenleme: Kasım 05, 2012, 16:30:05 ÖS Gönderen: efrat »

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2012, 16:58:57 ÖS »
ben ilköğretimdeyken şöyle anlatmıştım.
çocuklara hepimizin ayrı kişiler olduğumuzu vurguladım.tebeşirle sınıfa bir daire çizdim.bir öğrenciyi ortasına aldım.ve dairenin çizgilerinin bizim kişisel sınırlarımız olduğunu söyledim.
daha sonra öğrencilere aralarına çantalarını koymalarını istedim ve birbirlerini rahatsız etmeden oturmalarını sağladım.kişisel sınırların çok önemli olduğunu vurguladım.ilköğretimde vurma, saç çekme çok olur ya .bunun yanlış olduğunu açıkladım.tabi biraz soyut bir konu.etkinlik de yetersiz.
biraz sınıfa girip çocuklarla iyi iletişim kurmaya bağlı.
birbirlerinin saçını çekme, birbirlerine vurma gibi davranışların olumsuz sonuçlarından bahsederek konuyu işleyebilirsiniz.

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2012, 16:59:34 ÖS »
izin alma, özür dileme gibi davranışlarla ilgili de döküman bulup yararlanabilirsiniz.

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #3 : Kasım 05, 2012, 17:02:19 ÖS »
odaya izinsiz girmeme, başkalarının eşyalarını karıştırmama, başkasının diş fırçasını kullanmama gibi şeyleri de vurgulayabilirsiniz.

*

Çevrimdışı egeli

  • *****
  • 170
Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #4 : Kasım 05, 2012, 18:08:40 ÖS »
Teşekkürler :)

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #5 : Kasım 19, 2012, 20:50:27 ÖS »


BENCE HAYIR DİYEBİLME BECERİSİNİN KAZANILMASI DA BU AMAÇLA İLİŞKİLİ OLABİLİR.
HAYIR DİYEBİLME
[/size][size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size] [/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Amaç: Kendisi için zararlı olacağını düşündüğü bir eylem teklif[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]edildiğinde hayır, diyebilme.[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]İşlem: Aşağıdaki açıklamayı sınıfta okuyunuz.[/b]
  [/b]‘Bazen insanlar kendileri için zararlı gördükleri ve bu nedenle yapmak istemedikleri bazı işleri yapmak için arkadaşlarının yoğun baskısı altında kalabilirler ve onları gücendirmemek, arkadaşlıklarını kaybetmemek için ‘evet, peki” demek zorunluluğunu duyabilirler ve bu yüzden de kendilerini sıkıntılı durumlara sokabilirler. Aslında gerçek dostlar insanı zarara sokacak işleri teklif etmemelidir. Ama bu teklifleri yapanlar işin kötü sonuçlar doğurabileceğini düşünememiş olabilirler. Burada önemli olan, sizlerin yapılan teklifleri irdeleyebilmemiz ve zarar getireceğini düşündüğünüz durumlarda, arkadaşlığı kaybetmeyi göze alarak, ‘Hayır!” duyabilmemizdir.[/b]

Bu açıklamadan sonra öğrencilere, ikişer kişilik gruplar oluşturmalarını söyleyiniz. İki kişiden biri bir öneride bulunma, diğeri buna “Hayır kusura bakma bunu yapamam” deme rolünü üstlenecektir. Teklifi yapan ısrar edebilir, ret eden kararında direnmelidir.

Aşağıda bazı zararlı sonuçlar doğurabilecek eylem önerilen örnek olarak verilmiştir. Öğrenciler bunlara başkalarını ekleyebilirler.
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Tarih derslerini asıp sinemaya gidelim[/b]
  [/b]Sen sigara içmiyor musun? Bir de erkek olacaksın, hadi bir tane dene[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Şu senin kompozisyon ödevlerini versene! Ben yazamadım, seninkinden fikir alırım belki.[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Sınavda kağıdını aç, iyice görebileyim. Arkanda oturuyorum, ona göre hat...[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Hiç ilaç denedin mi? Çok keyifli oluyor, bütün sakıntılarından kurtuluyorsun. Bir dene, beğenmezsen bırakırsın.[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Şu fizik notlarını versene yarınki sınava hazırlanacağım da.[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Sınavların kaldırılması İçin eylem yapacağız, sen de gel.[/b]
  [/b]Sırası ile her bir çiftin yukarıdaki cümlelerden biri ile (veya kendi buldukları başka cümlelerle )bir kere karşılıklı konuşmalarını sağlayınız.[/b]
[size=0pt]o[/size]    [size=0pt][/size]Örneğin;[/b]
  [/b]Yılmaz: -Matematik yazılısını atlatmak için hepimiz dersi asacağız, sen de katılacaksın.[size=0pt][/size][/b]
Ünal: -Hayır yapamam, kusura bakma.
Aynı egzersizi bir defa da rolleri değiştirerek yaptırabilirsiniz.
Bu egzersiz sırasında öğrencilere neler hissettiklerini sorunuz. Yaşantılarını arkadaşları ile paylaşmalarını teşvik ediniz.

[/b]

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #6 : Kasım 20, 2012, 16:15:10 ÖS »
2.sınıf için sigara örneği yanlış olur bence hocam.eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek olur küçük yaşta.

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #7 : Aralık 19, 2012, 17:16:58 ÖS »
hayır diyebilme kişisel sınırla yakınlık gösterebilir ancak bu ilkokul düzeyi öğrencilerin anlamayacağı düzeydedir. etkinliğe en çok çanta, kalem gibi okul gereçleri örnek veriliyor, ben bunların yanında sosyal hayattanda bahsediyorum. evlerine gelen misafirin önce kapıyı çalması gibi..

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #8 : Aralık 19, 2012, 13:26:30 ÖS »
hocam ben de etkinlikteki örnekleri resimlerle anklatan bir sunum yapıp.
iyi yaklaşma ve kötü yaklaşma arasındaki farkı anlattım. bu etkinliğin içinde cinsel istismarda var.
şu videoyu da sonunda izletiyorum http://www.youtube.com/watch?v=0mK5u5OYLB4

*

Çevrimdışı ayshe

  • ****
  • 84
Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #9 : Aralık 19, 2012, 14:49:56 ÖS »
video çok beğendim hocam başka kullandığınız video varsa paylaşır mısınız bide hocam iyi yaklaşma kötü yaklaşma anlatırken nasıl örnek veriyorsunuz

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #10 : Aralık 19, 2012, 23:31:05 ÖS »
kötü yaklaşan kişileri tanıyor olsalar bile onlara rahatsız edecek bir bakış, dokunuş veya rahatsızlık veren sözler olacağını söyledim zaten çocuklar onu anlıyor. hatta kötü niyetli yüz ifadelerine örnek vermelerini isteyince de çok iyi yapıyorlar.
annelerinin sarılıp öpmesiyle kötü niyetli birinin sarılıp öpmesinin veya yalnız kalmak istemesinin farklrını konuşuyoruz.
soru cevap ve görselle destekleyince oldu.
bizde bu etkinliği hem 2 hem üçler için bu aya koymuşlar. ben 3 sınıf yaptım  hala 27 şube var. çok yorucu ya:::::::::(
 sınıf öğretmenleri de ağzı açık dinledi ;)

*

Çevrimdışı ayshe

  • ****
  • 84
Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #11 : Aralık 20, 2012, 12:51:27 ÖS »
ooo kolay gelsin hocam şube sayısı çokmuş baya

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2014, 22:23:51 ÖS »
bu konuda nette fazla bir şey yok arayanlar olursa rahatlıkla bulsunlar diye yanıtlama ihtiyacı duydum sorunuzu. ben 2.sınıftaki etkinlikle 3. sınıftakini birleştirdim . tahtanın sağ tarafına güneş çizdim yıldıza da benziyor. ışıklarına vücudum eşyalarım sırlarım vs.. yazdım. tahtanın sol tarafına da 2.sınıfın etkinliğindeki soruları yazdım ve sırayla cevaplandırdım. diğer yaptıklarımla birlikte bir sınıf 2 ders saati sürdü ama verimli geçtiğini düşünüyorum. word olarak atıyorum nasıl uyguladığımı. az çok yapanlara yardımı olur.

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #13 : Ekim 21, 2014, 10:57:29 ÖÖ »
teşekkürler hocam...


*

Çevrimdışı htc2011

  • ****
  • 108
  • Özgürlük Yapmak İstemediğini Yapmamaktır...
Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #14 : Ekim 21, 2014, 17:33:10 ÖS »
ek dosya için teşekkurler açıklamalar guzel olmuş...

*

Çevrimdışı tterapi

  • *****
  • 183
  • NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #15 : Mart 24, 2015, 15:09:22 ÖS »
2. sınıf öğrencim babasının hapse girmesinden sonra kız arkadaşlarını öpmeye, erkek arkadaşlarını ısırmaya başlamış, neler yapabilirim &;

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #16 : Aralık 07, 2015, 10:27:53 ÖÖ »
bu konuda nette fazla bir şey yok arayanlar olursa rahatlıkla bulsunlar diye yanıtlama ihtiyacı duydum sorunuzu. ben 2.sınıftaki etkinlikle 3. sınıftakini birleştirdim . tahtanın sağ tarafına güneş çizdim yıldıza da benziyor. ışıklarına vücudum eşyalarım sırlarım vs.. yazdım. tahtanın sol tarafına da 2.sınıfın etkinliğindeki soruları yazdım ve sırayla cevaplandırdım. diğer yaptıklarımla birlikte bir sınıf 2 ders saati sürdü ama verimli geçtiğini düşünüyorum. word olarak atıyorum nasıl uyguladığımı. az çok yapanlara yardımı olur.
Hocam emeğinize sağlık,güzel olmuş :)

Ynt: 'Kişisel sınırları korumanın önemi' etkinliği
« Yanıtla #17 : Aralık 09, 2015, 15:25:06 ÖS »
ben de bir şey sormak istiyorum kişisel sınırları bilme ve koruma ile ilgili ortaokulda ne gibi etkinlikler yapılabilir ben hep ilkokul düzeyinde örnekler buldum.