AktuelPDR BLOG YAZILARI İÇİN TIKLAYINIZ (ANASAYFA)


Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu

  • 52 Yanıt
  • 30332 Gösterim
Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« : Mart 09, 2009, 21:02:20 ÖS »
Arkadaşlar bu test ile ilgili iki sorum olacak. araştırdım. değişik açıklamalar olduğu için soruyorum

1- Öğrenci hangi fiti bilemezse doktora yönlendirmeliyiz.(20 fiti bilemeyen öğrenci olursa yönlendirmeliyimiz?)

2- bir fitten kaç tane yanlış yaparsa o fiti bilememiş olur?

2-Rama göndereceğimiz raporu nasıl yapacağız? örneği olan var mı?




Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2009, 09:50:06 ÖÖ »
ben 20 ft ise öğretmenlere ön sıralara oturtmalarını istedim.20 30 ft farketmez hepsinin velilerine görüşme için haber gönderdim.çoğu gelmedi.ama mesela 20 ft sorunu var dediğim öğrenciye doktor gözlük yazmış.testi yap.veli ile görüş takip et.ram boyutunu bilmiyorum.

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #2 : Mart 19, 2009, 21:32:25 ÖS »
Arkdaşım göz taramasında bizim yanılmalamalarımız söz konusu olmuş olsa bile gözünde 20ft rahatsızlık gördüğümüz öğrencilerimizin sınıf öğretmenlerine ve ailelerine bu konuda bilgi vermemiz gerekir. Ve mutlaka bir doktor kontrolünden geçirilmesi şart diye düşünüyorum. Rama göndereceğimiz formu ve diğer bütün formlaru forumda paylaşmıştım bulursam linki yayımlarım buradan.


Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #4 : Mart 19, 2009, 21:39:02 ÖS »
GÖRME KUŞURLARI NASIL TARANIR?
- Snellen Kartı İçin Görme Testi Talimatı-


   A-GENEL AÇIKLAMA;
   Öğrencinin, öğrenim görevini yerine getirebilmesi için iyi görmesi gerekir. Modern eğitimde kullanılan eğitim araçlarının çokluğu, aile çevresinde televizyon gibi göze kulağa hitap eden araçların yaygınlaşması çocuğun görme yeteneğini daha çok kullanmasını gerektirmektedir. Görme kusurları, çocuk, ebeveyn ve öğretmen tarafından bazen anlaşılabilir belirtiler gösterebilir. Ancak, çoğu zaman, çocuğun görme sorunundan, ne kendisi, ne ebeveyn ve ne de öğretmen haberdar değildir. Bu durum ise, öğrencinin. rahatça öğrenmesini engeller. Hatta bazen "geri zekalı" damgasını almasına bile sebep olabilir.
   Snellen testi, öğrencileri görme gücü yönünden tarama yapmak için pratik bir testtir. Aracın sağlanması, hazırlanması ve uygulanması gayet kolaydır.

   B-SNELLEN TESTİNDE KULLANILACAK ARAÇLAR :

   1. Snellen Kartı (Eşel) :

   Bu kartı, (E) harflerinin değişik boyda ve değişik pozisyonda sıralanmasından meydana gelen bir tablodur. (22 x 55) cm. boyutlarında olup standart haldedir.

   2. Eşeli Örtme Kartı :

   Snellen kartının 40 ft'in üstünde kalan (E) sıralarını kapatmada kullanılan (22x32) cm. boyutlarında bir karttır. Bu kart, üstünden bir bantla eşele yapıştırılır.

   3. Göz Kapatma Kartı :

   (7x12) cm. boyutunda, her bir gözü kapatmaya yarayan mukavva bir karttır. Dikdörtgen şeklinde olan bu aracın iki başı kavisli bir şekilde kesilmiştir. Bu kartın bir yüzünün kenarlarına. 2-3 cm. genişliğinde ince bir sünger yapıştırılırsa öğrenci daha rahat kullanabilir.
   Gözü kapatmada kullanılan bu aracın konik şekle getirilmiş olanı daha kullanışlıdır.

   4. Altı Metre Uzunluğunda Bir Ölçü (Mezura) :

   Bu araç eşel ile öğrencinin ayakta duracağı yer arasındaki uzaklık tespit etmeye yarayan bir ölçüdür. (Altı metre mesafeyi ölçmek için bir metre de işimizi görebilir.)

   5. Pencereli Kart :

   Çocuğa gösterilmek istenen (E) harfini açıkça bırakıp, tablodaki (Eşel) diğer harfleri kapatmak için ortası (3,5 x3,5) cm boyutlarında kare şeklinde açılmış pencereli mukavva bir karttır, Bu kart, (22,5 x 28,5) cm. boyutlarında olabilir.

   6. İşaret (E) Harfi :         

   1 dm2 kadar bir kartın iki yüzüne yazılmış ölçülü bir (E) harfidir. Öğrencileri testin uygulama açıklaması - alıştırması yapılırken kullanılır. Bu araca alıştırma kartı da denir.       

C - SNELLEN TESTİNİN ÖN HAZIRLIĞI :

   1. Test Uygulanacak Yerin Hazırlığı :   

   a) Snellen Testinin uygulanması için, testin asıldığı yer (Duvar, yazı tahtası vb.) ile teste alınan öğrenci arasında altı metre uzaklık olması gerekir. Derinliği (6) metreden az olmayan odalar, dershaneler test alanı olarak kullanılabilir.       
   Snellen testi genel olarak 6 metre (20 feet, ft şeklinde yazılır. Fit olarak okunur.) uzaktan uygulanır. Yapılan incelemeler 6 metreden, ışığın paralel geldiğini ve görüşün    en iyi olduğunu göstermiştir. Bu nedenle okullarda snellen testi uygulanırken 6 metre uzaklıktan uygulanacaktır. Bu kurala göre, teste alınan kişi ile Snellen ölçeği arasında ki uzaklık 6 metre olacaktır.       
   Test alanı olacak yerin yeteri kadar ışık alması da gerekir. Boyutları ve ışık durumu itibariyle elverişli olmayan dershanelerdeki öğrenciler, test uygulanması sırasında daha uygun sınıflarla yer değiştirilebilir.       
   b) Snellen kartı çocuklar ayakta durduğunda göz hizasında olacak şekilde yazı tahtası veya duvara, altından ve üstünden bantla yapıştırılır.       
   c) Snellen kartının yakınında renkli, dikkati çekecek başka eşyalar bulunmamasına, parlatacak şekilde ışığın doğrudan kart üzerine düşmemesine, kartın gölgede kalmamasına dikkat edilmelidir. Özellikle testi uygulayan kimse, kendi gölgesini test üzerine düşürmemelidir. Sabah ve öğleden sonra pencerelerden gelen ışık değişiklikleri kontrol edilmelidir. Böylece testin en iyi şekilde görünmesini sağlamalıdır.
   ç) Snellen kartının 50-70- 100-200 ft'lik kısımları eşeli örtme kartı ile kapatılır. Daha önce uygun ebatta hazırlanan bu kartı, üstten bir bantla Snellen kartına yapıştırılır. Böylece, testte gösterilmek istenmeyen (E) harfleri kapatılmış olur.
   d) Test uygulama sırasında gerekecek olan pencereli kartı, öğretmen yakınında bulundurur.
   e) Göz kapatma kartı da öğrencilerin duracağı yere yakın olarak bulundurulur.
   f) Göz kusurları tarama fişine (Form: 1) öğrencilerin adı, soyadı, cinsiyeti önceden yazılarak hazırlanır,
   g) Snellen kartından itibaren (6) metre uzaklık ölçülür, tebeşirle öğrencilerin ayakları sığacak büyüklükte dikdörtgen veya kare şeklinde bir kutu çizilir. Bu yer tam (90) derece levhanın (kart) karşısında olmalıdır. Çapraz durumda bulunmamalıdır. Öğrenciler teker teker bu yere gelecek Snellen kartına bakacaklardır. Testte alınan öğrenciler test bitinceye kadar yerlerini değiştirmeyecek; devamlı olarak (6) metre uzaklıktan bakacaktır.

   2 - Öğrencilerin Teste Hazırlanması :

   a) İşaret (E) harfi alınır. Öğrencilere, grupça testin uygulanışı ile ilgili gerekli açıklama yapılır. Bunun için şuna benzer şeyler söylenebilir.

“Çocuklar, sizin gözleriniz ne kadar iyi görüyor, bunu anlamak için size bir test uygulayacağım. (Küçük sınıflara sizinle bir oyun oynayacağız denilebilir.) Şimdi size söyleyeceklerimi iyi dinleyin. Sıra ile hepinizi birer birer çağırıp şu tebeşirle işaretlediğimiz kutu içinde ayakta durduracağım. (yerine aşılmış olan Snellen kartı gösterilerek) şu karşıki levhada bunun gibi (elimizdeki (E) alıştırma kartı işaret E harfi gösterilerek) işaretler var onlardan bazılarını size gösterip soracağım. Bu işaretin ağzı, bacakları uçları ne tarafa bakıyor diye (elinizdeki E alıştırma karşı çeşitli pozisyonlarda duruş ve durmalarda gösterilip öğrencilere sorulur, Öğrenciler de “Yukarı”, “Aşağı”, “Sağa”, “Sola” gibi sözlü olarak veya elleri ile işaretle (başparmaklar daha rahat kullanıldığından başparmakla) E nin ne tarafa baktığını işaret etmeleri öğretilebilir siz de hep böyle işaret edeceksiniz. Anladınız değil mi? Öyleyse hadi başlayalım”
   Burada bazı önemli hususları açıklayalım :       
   “Bu test sonunda gözleri iyi görmeyenler doktora gönderilecek, gerekiyorsa gözlük takması sağlanacak” gibi ayrıntılara inilmemelidir. Bu gibi davranışınız öğrenciyi gözlük takmaya özendirebilir. Yine parasız muayene ile gözlük almayı düşünen öğrenci kasıtlı olarak yanlış işaret verebilir.
   Bazı öğrenciler iyi görebildikleri halde zihinsel ve psikomotor gelişime bağlı olarak, iyi şekil-işaret ilişkisi kuramamaktadırlar. Bu gibi öğrenciler üzerinde daha fazla durulmalıdır. Bu gibilerin işaretle birlikte «yukarı”, “aşağı” örneğin: “Kapıya”, “pencereye” doğru bakıyor gibi sözlerle de cevap vermeleri sağlanmalıdır.       
   İster işaretle, ister sözle cevap verme şekli olsun, isterse her iki yol birlikte kullanılsın, teste alınan öğrencinin, sınıfındaki diğer öğrencilerden etkilenmemesi onlardan ipucu almaması sağlanmalıdır.
   b) Test uygulayacağımız öğrencinin, talimata göre gözlerini kartla kapatmak yardımcı bir öğrenci seçebilir. Bu yardımcıya ne yapacağını, nasıl yapacağı öğretilir.


   D - SNELLEN TESTİNİN UYGULANMASI:

   1. Öğrencileri elinizdeki listeye göre (Form : 1) sıraya dizip, herkesin sırası gelinceye dek beklemesi söylenir. (Form: 1'e öğrenciler oturuş sırasına göre yazılırsa uygulamada kolaylık sağlanmaktadır.) Diğer öğrencilerin test uygulanan öğrenciye söz veya işaretle yardım etmelerini önlemek için gereken titizlik gösterilmelidir. Bu bakımdan, diğer öğrenciler dışarı çıkarılabilir veya test levhasına sırtları dönük şekilde oturtulabilir ya da bu yollara başvurmadan, öğrencilere sıkı tembihler yapılıp, yerlerinde oturtarak, teste alınan arkadaşları ile ilgilenmeksizin, bir şeyler okuyup yazmak için görevlendirilirler.
   2. Sınıf listesi (Form:1 ) ele alınıp eşelin (Snellen kartı) yanına gidilir. Pencereli kartla, tebeşirle çizilen kutu içinde duran öğrenciye 40-30-20 ft sıralarındaki (E) leri    kendi sırası içinde, karışık olarak göstererek, öğrenciler teste alınmaya başlanır. Önce 40 ft sırasından, karışık olarak birkaç tane, ardından 30 ft sırasından ve en son olarak 20 ft sırasından yeteri kadar (E) gösterilir. Özellikle testin son sırası olan 20 ft sırasından kesinlikle (E) nin dört pozisyonu da gösterilmelidir.

Önemli Not : Snellen kartının en altındaki 15 ft sırasından soru sorulmayacaktır.

3. Önce gözlüklü olarak (öğrenci gözlük kullanıyorsa)
   
a) Sağ gözünü b) Sol gözünü c) iki gözünü   (iki göz açık olarak)   ölçeriz. (Bir E'den başka bir E'ye geçiş, çabuk, tatlı ritmik bir hareketle olmalıdır.) Test edilmeyen gözün önüne göz kapatma kartı buruna değecek şekilde hafifçe konulur. Göz kapatma kartının gözün üstüne bastırılmamasına son derece dikkat edilmelidir.         
   Öğrenci her üç sıradaki (40-30-20 ft sıraları) E leri doğru olarak cevaplarsa listedeki (Form: 1) ilgili sütuna (-) eksi işareti (geçer işaretidir.)         
   Her üç sırada toplam birden fazla yanlış cevap alınırsa, ilgili sütuna (?) soru işareti (geçmez işareti) konur.         

   4. Öğrencinin gözlüğü çıkarılır, yukarıdaki işlem aynen gözlüksüz olarak tekrarlanır. Sonuç, listedeki gözlüksüz sütuna, yukarıdaki esaslar içinde işaretlenir.         

   5. Gözlük kullanmayan öğrencinin de önce sağ gözü, ardından da sol gözü en son olarak da iki gözü birlikte yoklanır. Sonuç listedeki gözlüksüz   sütuna, yukarıdaki esaslara göre işaretlenir.         

   6. Uygulama sırasında tespit edilen bariz göz kusurları (şaşılık, göz sulanması, devamlı kızarma, ışıktan rahatsız olma, devamlı oğuşturma, göz kırpıştırma, yüz buruşturma, başını bir tarafa eğme, okurken sayfada sık sık yerini kaybetme, vb.)   Form: 1’in düşünceler sütununa kaydedilmelidir. Öğrencinin görme gücü (E) lerdeki yanılmalar ile bu bariz göz kusurları bir bütünlük içinde değerlendirilmelidir.         

   7. Öğrencinin test sırasında beklenmeyen cevaplar vermesi veya görmemesi hallerinde sesimizi yükselterek veya ses tonunu değiştirerek şaşkınlık gösterilmemelidir         
   
   Burada hemen şunu da belirtelim ki, tarama işini çok titiz bir şekilde yapamayan öğretmenlerin sınıflarında ya pek çok kusurlu öğrenci işaretleniyor ya da kusurlu öğrenci pek az oluyor veya hiçbir kusurlu öğrenci işaretlenmiyor ya da bizim taramalarımız sonunda kusurlu bulunan öğrenciler, kesin teşhis-tedavi için göz hekimine gönderileceğinden kusurlalar isabetli olarak tespit edilmelidir. Aksi halde öğrenciler   boşu boşuna doktor peşinde koşturulmuş oluyor. Bizim kusurlu bulduğumuz   öğrenci, göz doktorundan (bozukluk yok) teşhisi ile dönmemelidir. Aynı şekilde, kusurlu bir öğrenciyi, baştan savma bir tarama ile kesin teşhis ve tedavi nimetlerinden mahrum etmiş olmayalım. Konuya gereken önem verilerek, iş ciddi tutulursa amaca ulaşılmış olur.       

   E - SNELLEN TEST SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ :         

1. 40/20 dizilerindeki (E) lerin durumlarını doğru cevaplayan öğrenci % 85 görme gücüne sahip demektir. Bu sayı bir kişinin normal görme gücünü ifade eder.   

2. Test sonuçlarının listenin (Form:1) düşünceler sütununda yazılanlarla birlikte değerlendirilmelidir. (?) işaretli olan öğrencilerin velileriyle görüşülüp çocuğun mutlaka bir göz hekimine götürülmesinin zorunlu olduğu konusu kendisine kesin bir şekilde anlatılmalıdır. Yine hemen belirtelim ki, Snellen testi sonunda kusurlu bulunan öğrenciler için ilk yapılacak iş, bu gibilerin sınıfta uygun yerlere oturtmaktır.         

3. Okullardaki taramaların sonuçları, göz kusurları tarama çizelgesine (Form:2) işlenmelidir.

4. Ayrıca sınıf öğretmeni - okul idaresi - veli işbirliği ile teşhis ve tedaviye ilişkin olarak elde edilen sonuçlar da sınıf öğretmeni tarafından göz kusurları taraması izleme fişine (Form: 3) işlenmelidir.       

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #5 : Kasım 22, 2010, 09:57:55 ÖÖ »
arkadaşlar benim okulda da testi uygulamamamı istiyorlar ama formları nasıl dolduracağıumı bilemedim bu konuda yardımcı olurmusunuz

*

Çevrimdışı utdi

  • *****
  • 283
Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #6 : Kasım 22, 2010, 11:12:24 ÖÖ »
Neden uygulama yapman istenmiyor.Ayrıca planında varsa uygulamalısın.Teftite bu bağlayıcı.Ya da müdürden uygulama yapmamanı belirten yazılı belge al.20 fit göremiyorsa aile bilgilendirilmeli .

*

Çevrimdışı sls

  • ******
  • 950
Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #7 : Kasım 22, 2010, 12:21:31 ÖS »
sonuçları rama göndermek gerektiğini bilmiyordum.göz problemi olduğunu tespit ettiğimiz öğrencilerin bilgilerini mi yolluycaz??

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #8 : Kasım 22, 2010, 12:26:36 ÖS »
ben çocuğa zaten ilk etapta 20 ft i soruyorum. bunun hepsini bilen çocukta sorun yoktur diyorum. eğer çocuk buradakilerin yarısından fazlasını bilemezse 30 ft e geçiyorum taki çocuk hepsini tam olarak bilene kadar. 20 ft bilemiyorsa bir dilekçeyle aileyi bilgilendiriyorum tabi bir örneğini de ben saklıyorum. diğer çocuklar için de öğretmeninin bazı önlemler almasını istiyorum, yerini değiştirmek, ön sıralara oturtmak gibi. olay aileye intikal ettikten sonra aile çocuk için bir şey yapmıyorsa bizim de yapacağımız pek bir şey kalmıyor. okula göz doktoru çağırıp tarama yapılabilir eğer aile çocuğu doktora götürmüyorsa ama diyelim ki gözlük kullanması gerekiyor, gözlüğünü de biz alamıyoruz maalesef. kolay gelsin herkese.

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #9 : Mart 02, 2011, 11:18:25 ÖÖ »
arkadaslar  yıllık plana göre snellen göz tarama testini yaptım.  raporunu rama göderecem. raporu nasıl yazmam gerek. elınde olan varmı. ????

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #10 : Mart 02, 2011, 12:13:34 ÖS »
rapor denilen şey kaç kişide göz kusuru çıktığı ile ilgili doldurduğunuz formların bir nüshası ve üst yazıda "yapılan testin sonucunda ... sayıda çocukda göz kusuru tesbit edilmiştir" ibaresini belirtmek... Kolay gelsin...

*

Çevrimdışı lawa

  • ******
  • 1676
Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #11 : Mart 02, 2011, 12:30:05 ÖS »
RAm istiyor mu ki ?
İstiyorsa bunları ne yapacak !

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #12 : Mart 02, 2011, 12:42:01 ÖS »
2010–2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ....      OKULU SNELLEN GÖZ TESTİ SONUÇLARI


AÇIKLAMA : “E” şekli sınıfa gösterilerek çocuklar elimde “E” harfine benzeyen bir şekil var denilir. Şeklin ağzını yukarıya doğru tutar ve şeklin ağzını tavana baktığını, pencereye tutarak pencereye baktığını, kapıya tutarak kapıya baktığını, aşağıya tutarak aşağıya baktığını belirtir. Böylece yönleri kavratılır. Daha sonra Snellen kartı gösterilerek “bakın burada “E” ye benzeyen büyüklü küçüklü ve değişik yönlere bakan birçok şekil var” denilir. “Ben size hangisini gösterirsem o şeklin ağzının veya dişlerinin hangi yöne baktığını (yukarı, aşağı, kapıya, pencereye) kimin gözü kapalı ise o arkadaşınız cevap verecektir” şeklinde açıklaması yapılır. Öğrenci şeklin yönünü işaretle de belirtebilir.
   Kart daha önce açıklanan kurallara uyularak sınıfta uygun olan yere asılır. Karttan itibaren 6 metre uzaklık ölçülür ve tebeşirle öğrencilerin ayakları sığacak büyüklükte dikdörtgen veya kare şeklinde bir çerçeve çizilir. Bu yer tam  90 derece kartın karşısında olması gerekir. Öğrenciler uygun bir şekilde sıraya dizilir. Öğrenciler teker teker bu kareye gelerek Snellen kartına bakacaklardır. Bu arada kare içine gelen arkadaşlarının gözlerini kapamak üzere bir öğrenci görevlendirilir. Teste önce sağ gözden başlanır. Bunun için önce sol göz tutulur. Öğretmen kart üzerinde bir çubuktan yararlanılarak değişik istikamette olan “E” ye benzeyen şekillerin ağzının veya dişlerinin hangi yöne baktığını sorar.
   İlk önce 30, 40 fitliklerden başlanılır. Bu sıralardan iki veya üç şekil sorulur. Bir şekil sorulunca tesadüfi tutturulabilir. Öğrenci şeklin yönlerini bilemez ise yukarıya çıkılır. Bilirse bir aşağıya inilir. En son görme yeri bulunur ve bu sıradaki şekillerin sağda kaç fit yazıyorsa öğrencinin göz tarama fişinden adı bulunarak sağ göz sütununa o gözün görme fiti yazılır. (Örneğin 20 fit ise 20 fit yazılır.)
   Sağ gözünün görme durumu ölçülen öğrenci sıranın sonuna geçer, yerine oturmaz. Çünkü grubun teker teker sol gözleri tutularak sağ gözün görme durumu belirlenecektir. Aynı anda öğrencinin iki gözüne bakılmamasının amacı bir gözü tutulurken göz aniden açılırsa gözde kararma olabileceğinden ölçümü olumsuz yönde etkileyebilir. Sağ göz görme ölçümü belirlenen öğrenciler hemen grubun sonuna geçer ve tekrar sırasının gelmesini bekler. Grubun tamamı için aynı işlem yapılır.
   30 fit ve yukarısını seçemeyen öğrencinin sağ veya sol gözünde görme kusurundan söz edilir.

 GÖZ TARAMA FİŞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE YAPILACAK İŞLER :

11-15.10.2010 tarihleri arasında, ......İlköğretim Okulu  Öğrencilerine Okul Rehber öğretmeni ...... tarafından “Snellen Göz Testi” uygulanmıştır. Toplam 172 öğrencinin göz taraması tamamlanmıştır. Görmede zorlanan öğrencilerin sınıf rehber öğretmenleri bilgilendirilmiş ve bu öğrencilerin tahtaya yakın oturtulması uygun görülmüştür. Tarama fişine bakılarak 30 fitlik ve yukarı mesafeleri göremeyen öğrencilerin aileleri bilgilendirilerek doktora sevk edilmesi kararlaştırılmıştır. 20 fiti göremeyen öğrenciler de ön sıralarda oturtulur. Ayrıca 15 fitlik şekilleri bazı öğrencilerin görememeleri normaldir. Bunlara işlem yapılmamastır.
   
   

     
       .....                                          ........
       Rehber Öğretmen                                                                    Okul Müdürü           

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #13 : Mart 02, 2011, 12:44:10 ÖS »
FNDFRT hocam ben böyle bir sonuç hazırladım tabi öğrencilerin isimlerinin ve görme kusurlarının olduğu lıstelerde raporumun ıcınde yer alıyor. sağ göz sol göz her iki gözun gorme kusurları vsss. umarım işin ize yarar.

*

Çevrimdışı emili

  • ******
  • 9552
  • Uyudum,uyandım,uyudum,uyandım.Kepaze bir yaşam. FK
Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #14 : Mart 02, 2011, 12:46:48 ÖS »
E biz de uyguladık, rama göndermek şart mı ki?

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #15 : Mart 02, 2011, 13:54:43 ÖS »
yo ben göndermiyorum ; mevcut ram istiyorsa bilemem

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #16 : Mart 02, 2011, 17:53:06 ÖS »
herkese cok teskkür ederim. benım yıllık cerceve planda snellen göz tara testi sonuclarının rama gonderılmesı yazıyordu. o yuzden yollıcam. zaten yaptım. yalnız nasıl bır rapor yazmam gerektıgını bılmıyordum.
sayın musss hocam cok teskkur ederım. işimi görecek sagolun.:)

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #17 : Mart 02, 2011, 19:08:17 ÖS »
ram a göndermeye gerek yok bence hocam. sınıf rehber öğretmenlerıne bildirirsiniz görme kusuru olan öğrencılerı ön sıralara alabılırler. kusur daha buyukse ailenın muhakkak bilgilendırılmesı ve göz doktoruna yonlendırılmesı gerekır.

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #18 : Kasım 09, 2012, 18:07:41 ÖS »
Sayın...............................
Okulumuz Rehberlik Servisi tarafından uygulanan Snellen Göz Tarama Testi sonucuna göre velisi bulunduğunuz okulumuz .... sınıfı öğrencilerinden .....................................’ın  gözlerinden rahatsız olduğu tespit edilmiştir. Velisi olarak en kısa zamanda ilgili sağlık kuruluşlarına başvurarak çocuğunuzu tedavi ettirmenizi rica ederiz.

Okul Müdürü
velilere gönderilmek için de böyle bir yazı kullanılabilir  ;)

Ynt: Snellen Göz Tarama Testi Birleştirilmiş Konu
« Yanıtla #19 : Kasım 12, 2012, 17:08:55 ÖS »
arkadaşlar, benim hiiiç snellen yapasım yok >:D


10tane 1.sınıf var ve zaten 4kişi norm olan bir okulda tek başımayım. anca yetiştiriyorum,
yapmadığım için canım da sıkılıyor, eksik kalmasın birşey diye uğraşıyorum ama... y+)


sağlık kuruluşlarıyla işbirliği yapsam, diye düşündüm,
nereye gideceğim, kim gelecek???


bana bir akıl verin y%&